• Selecteer een Thema
  • Selecteer een Soort
Toont: 88 resultaten.
prentenboek 6+polesbrief

De zomer van Joris en zijn vrienden

Prentenboek dat onderwerpen rond liefde, vriendschap en seksualiteit aanstipt: kunnen twee jongens op elkaar verliefd worden? Met het boek en de lesbrief kun je hier op een laagdrempelige manier met kinderen over praten.

lerarenopleiding

De fijne kneepjes van het vak

‘De fijne kneepjes van het vak’ is lesmateriaal ontwikkeld door School & Veiligheid voor docenten aan lerarenopleidingen. Studenten ontwikkelen met deze lessen hun pedagogisch vakmanschap bij het werken aan seksuele integriteit.

vo/mboteamtool

De Kijkroute

Gratis teamtool ontwikkeld door School & Veiligheid. Vergroot je pedagogisch vakmanschap in het omgaan met klassensituaties over gender- en seksuele diversiteit, samen met je collega’s.

pospelgezinsvormen

Kwartet: Met wie woon jij?

Verken spelenderwijs welke gezinssamenstellingen allemaal mogelijk zijn? Hoe zit dat bij ons in de klas? Een spel dat bijdraagt aan omgaan met verschillen en positieve groepsvorming.

pabolesmateriaallerarenopleiding

Toolkits relaties & seksualiteit

Lesmodules voor studenten aan de Pabo’s en lerarenopleidingen én hun opleiders over gezonde relaties en seksualiteit. Met e-learnings over het thema gender- en seksuele diversiteit.

polesmateriaalgespreksstarter

Kletskaartjes over gender- en seksuele diversiteit

Praten op een laagdrempelige manier over gender- en seksuele diversiteit? Dat kan! Met de ‘Kletskaartjes’ voer je leuke en leerzame gesprekjes in de klas. Gratis werkvorm van School & Veiligheid.

theaterpestenvo

De confrontatie

Vanaf oktober 2023 on tour: ‘De Confrontatie’. Een interactieve en educatieve voorstelling over pesten, seksuele diversiteit, vooroordelen en social media. En in actie komen voor elkaar!

polesmateriaalburgerschap

Wat vind ik fijn?

Kwink ontwikkelde voor de Week van de Lentekriebels de katern ‘Wat vind ik fijn?’ met lessen over gender- en seksuele diversiteit. De gratis lessen sluiten aan bij de doelen voor Burgerschapsonderwijs. Inclusief ouderbrief.

polesmateriaalseksuele vorming

Week van de Lentekriebels

Een projectweek over weerbaarheid, relaties en seksualiteit voor basisscholen. Met lessen en activiteiten gericht op een positieve seksuele vorming. Een initiatief van Rutgers en SOA Aids NL.

leesboek 3+pogenderdiversiteit

Het lammetje dat een varken is

Een prentenboek voor de allerkleinsten over transgender. Met de lesbrief kun je met kleuters praten over verschillen tussen jongens en meisjes en jezelf zijn.

vo/mbotransgenderfilm

Jordi in Transitland

Korte film gemaakt door Willem Timmers over Jody (21) voorheen genaamd Jordy. Geschikt om in de klas te bekijken en na te praten over genderidentiteit. Met lesbrief.

vo/mbolhbti+film

Dòst

Telefilm van regisseur Joren Molter over homoseksualiteit op het platteland in Groningen. De vriendschap tussen twee jongens komt onder druk te staan als een van beide op jongens blijkt te vallen.