poprentenboeklesmateriaal bij prentenboekjes

Prentenboek over twee ridders die voor een kindje zouden willen zorgen. Maar waar vind je een baby? Boek met lesbrief en kleurplaat, van de makers van Koning & Koning.

Over het boek

Ridder Lance & Ridder Lot wonen heel gelukkig samen. Toch ontbreekt er iets in hun veel te grote kasteel. Ze missen een kindje! Er volgt en grappige en lange zoektocht naar een kleine baby.

Naast de thematiek seksuele diversiteit- twee ridders die samenwonen kun je het hebben over adoptie; kun je voor een kindje zorgen als je dat zelf niet kunt ‘maken’? Waar komen baby’s eigenlijk vandaan ?

Lesbrief, knutseltips en kleurplaat

Op de bijbehorende website vind je een lesbrief, knutsel-tips en een kleurplaat van de ridders met hun baby. En iedereen die een felicitatie stuurt aan de ridders, krijgt een kaartje terug!

Ook bibliotheek Gelderland Zuid heeft een lesbrief (pdf) gemaakt voor bij het boek.

Over de auteur

Linda de Haan, illustratrice van de klassieker Koning & Koning heeft met Lance & Lot een vrolijk en kleurrijk prentenboek neergezet.

Titel: Lance & Lot zoeken zich rot
Auteur: Linda de Haan (naar het verhaal van Tim en Steven)
ISBN: 978 90 216 7659 3
Uitgeverij: Ploegsma