Locatie Amsterdam
Thema lhb, Genderidentiteit, Transgender, Intersekse
Doelgroep leraar
IDFA 2022

Jaarlijks film & documentaire festival in filmzalen en installaties door heel Amsterdam. Het IDFA heeft het hele jaar door een onderwijsaanbod en een online filmaanbod voorzien van lesbrieven.

IDFA

Bezoek de website van het IDFA voor het festival programma en onderwijsaanbod.

Lhbtiq+ documentaires

In de online collectie van IDFA vind je een veelzijdig aanbod aan documentaires met een lhbtiq+ thema voor verschillende doelgroepen. Selecteer op filter Mens & Maatschappij en vervolgens op lhbtiq+ om het aanbod van 90 veelzijdige films te bekijken.

Filmeducatie

IDFA biedt docenten kosteloos toegang tot de allerbeste documentaires voor in het onderwijs via het online platform Docschool Online. Bij alle films in de Docschool Online collectie is lesmateriaal beschikbaar voor zowel primair als voortgezet onderwijs samengesteld.