pogezinsvormenprentenboek 5+
  • (Prenten)boek (5+) over scheiden en andere gezinsvormen
  • Met gratis kleurplaten
  • Voorbeeldvragen voor een gesprekje gezinnen met twee moeders/twee vaders

Een prentenboek over scheiden en over andere gezinsvormen om voor te lezen in de klas.

Over het boek

Het boek gaat over Sander en Julia. Hun ouders gaan scheiden. Moeder is al snel verliefd op een nieuwe man. Maar met vader is iets raars aan de hand. Hij doet geheimzinnig. Totdat papa zijn geheim mee naar huis neemt: Luuk! Sander is niet blij want op school wordt het woord ‘homo’ gebruikt om te pesten.

Kleurplaat en gespreksvragen

Uitgeverij De Vier Windstreken heeft twee kleurplaten laten maken van dit boekje: een van de klas en een van ‘de introductie’.

In de klas is dit verhaal goed te gebruiken om voor te lezen en daarna met de leerlingen te praten over andere gezinsvormen. Vragen die je kunt stellen zijn bijvoorbeeld :

• ‘Kennen jullie iemand met twee vaders?’;
  • ‘gebruiken jullie het woord homo ook wel eens om te pesten?’;
  • ‘wat zouden jullie er van vinden als er morgen een nieuw meisje in de klas komt die twee moeders heeft?

Lees ter voorbereiding de Gendi-tip een Een veilig klassengesprek voeren (po).

Auteur:s Francesca Pardi & Desideria Guicciardini
ISBN: 9789051163162