Toont: 6 resultaten.

Moederdag (po)

14 mei 2024

Op deze feestdag worden moeders in het zonnetje gezet door hun kinderen. Op school wordt vaak iets geknutseld voor mamma. Toch vinden scholen het soms lastig en sommigen schrappen zelfs de aandacht voor deze dag. De diversiteit aan gezinsvormen zou het te complex maken. Met de 7 tips van Gendi kun je het op een veilige manier vieren op school.

Meer weten

Internationale dag tegen lhbti+-fobie (vo | mbo)

17 mei 2024

Op de Internationale Dag tegen lhbti+ fobie staat aandacht voor haat op grond van seksuele oriëntatie, genderidentiteit, expressie en sekse kenmerken centraal. Laat die dag zien dat jullie school lhbti+ vriendelijk is.

Vaderdag (po)

18 juni 2024

Op deze feestdag worden vaders in het zonnetje gezet door hun kinderen. Op school wordt vaak iets geknutseld voor pappa. Toch vinden scholen het soms lastig en sommigen schrappen zelfs de aandacht voor deze dag. De diversiteit aan gezinsvormen zou het te complex maken. Met de 7 tips van Gendi kun je het op een veilige manier vieren op school.

Meer weten

Internationale Dag voor Non-binaire Mensen (po | vo | mbo)

14 juli 2024

Internationale Dag voor Non-binaire Mensen is bedoeld om het bewustzijn te vergroten over niet-binaire mensen. Bekijk de (les)tips en inspiratie om hier aandacht voor te hebben op school.

Meer weten

Boekenweek van Jongeren (vo | mbo)

13 september 2024

De Boekenweek van Jongeren (13 t/m 22 september 2024) is een campagne om het lezen onder jongeren te promoten en hen te helpen bij het kiezen van een boek. Een geschikte week om eens een boek met lhbti+ thema uit de kast te halen.